•  (8,9/10)
  •  (8,9/10)

Klantenservice

Retourneren
Bestellen
Betalen
Bezorgen
Garantie
Maattabellen
Bedrukken / Borduren
Offerte aanvragen
AVG en Privacy

Contactinformatie

Bel 024 711 33 46
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Start de chatfunctie
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Stuur een e-mail
klantenservice@
proforto.nl

Alle contactinformatie

Retourneren

Retourneren

Hoe retourneer ik een product?
Retourneren bij Proforto is super makkelijk en altijd gratis.

Nederland
Ga naar de pagina retour.proforto.nl om je retour aan te melden en je gratis retourlabel uit te printen. Verpak de retourzending in een stevige doos, plak het retourlabel op de doos en lever het pakket kosteloos in bij een PostNL punt.

België
Ga naar de pagina retour.proforto.be om je retour aan te melden. Je ontvangt géén retourlabel. Lever je pakket in bij een UPS punt met de vermelding: retourzending voor Proforto.

Let op: verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking.
Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
  • Je hebt je bestelling op de Proforto website geplaatst. Heb je je bestelling bij Bol.com geplaatst? Doorloop dan het proces op Bol.com
  • De te retourneren producten zijn niet gepersonaliseerd d.m.v. bedrukken of borduren
  • Je retour aanmelden kan binnen 14 dagen na ontvangst van je product
  • Producten zijn - indien redelijkerwijs mogelijk - voorzien van alle aangehechte kaartjes en verpakt in de originele verpakking en/of doos
  • Artikelen mogen niet gebruikt / gedragen zijn
Wat is de status van mijn retourzending?
Je krijgt van ons automatisch update per mail over de status van je retourzending als deze is goedgekeurd en als de terugbetaling is voltooid. Onze klantenservice neemt contact met je op indien je retour wordt afgekeurd.
Ik heb geen printer om het retourlabel te printen. Wat nu?
Geen zorgen. Doorloop het retourproces op retour.proforto.nl of retour.proforto.be, verpak het product samen met de originele pakbon stevig in een omdoos en schrijf het retournummer dat je aan het einde van het retourproces krijgt op de doos. Stuur het pakket kosteloos naar:

Proforto Retour
Antwoordnummer 141
6660 VB Elst
O.v.v. ordernummer
Kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?
Heb je jouw retour aangemeld, maar heb je je bedacht en wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen. Als het retourpakket niet door ons magazijn wordt ontvangen dan wordt je retour na 14 dagen vanzelf afgemeld. Wil je iets wijzigen aan je retour? Onze klantenservice helpt je graag verder.

Ruilen

Kan ik een product ruilen?
Op dit moment is het bij Proforto niet mogelijk om een product te ruilen. Natuurlijk kun je je product wel kosteloos retourneren en een vervangend product bestellen via onze website.

Terugbetalen

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Het bedrag van een geretourneerd artikel wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je retourzending door ons is goedgekeurd, gecrediteerd. Je krijgt een creditfactuur per mail als we de terugbetaling hebben afgerond.
Hoe word ik terugbetaald?
We betalen je terug op de betaalmethode die je tijdens het afrekenen hebt gebruikt. Heb je via iDEAL betaald met je eigen bank? Dan ontvang je het bedrag weer op de bankrekening waarmee je de bestelling hebt betaald.
Het bedrag van mijn terugbetaling klopt niet. Wat nu?
Doordat de hoogte van het totale orderbedrag verandert na verwerking van een retourzending, kan er in sommige gevallen een verrekening worden toegepast op de terugbetaling. Dit kan te maken hebben met:

  • Verzendkosten: betaalde je voor de ontvangst van je bestelling geen verzendkosten omdat het totaalbedrag van de bestelling hoger was dan €35,- (excl. BTW, €42,35 incl. BTW)? Dan kan het zijn dat - door je retour - het totaalbedrag van je bestelling onder de €35,- (excl. BTW, €42,35 incl. BTW) uitkomt. Wij houden de verzendkosten van €3,95 (excl. BTW, €4,78 incl. BTW) dan in op de terugbetaling.
  • Winkelwagenkorting: ontving je op basis van de hoogte van je bestelling een winkelwagenkorting? Dan kan het zijn dat door je retourzending het totaalbedrag van je bestelling nu in een lagere staffel valt, waardoor het kortingspercentage van de gehele order verandert. De teveel ontvangen korting wordt ingehouden op de terugbetaling.