Vragen?
Chat met Mike
klantenservice-afbeelding

Retourneren

Bij Proforto kun je een product binnen 100 dagen na ontvangst gratis retourneren. Hier vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden en vraag je gemakkelijk een ruil of retour aan.


Retourneren


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Proforto hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen.

Stappenplan
  • Meld je reotur aan via onze retourpagina.
  • Maak je retour gereed voorverzending. Verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking.
  • Je kunt je retour versturen via USP (onder vermelding van Proforto DC).

    Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken. Retourneren is gratis wanneer je ná aanmelding gebruik maakt van verzending via een officieel UPS-verzendpunt. Mocht je de producten op eigen initiatief willen terugsturen is dit voor eigen rekening.

Hoe meld ik mijn retour online aan?

Je mag kosteloos retourneren binnen 100 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt.

  • Ga naar je account of meld je retourzending direct aan via onze retourpagina.
  • Klik op de knop retour aanmelden en volg de instructies.
  • Hoe verzend ik mijn retour na aanmelden?

    Maak je retour gereed voor verzending. Verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking. Je kunt je retour versturen via USP (onder vermelding van Proforto DC).

    Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken. Retourneren is gratis wanneer je ná aanmelding gebruik maakt van verzending via een officieel UPS-verzendpunt. Mocht je de producten op eigen initiatief willen terugsturen is dit voor eigen rekening.

    Wat zijn de retourvoorwaarden?

    Bij Proforto hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing:

  • De producten zijn niet bedrukt of geborduurd;
  • De producten zijn in originele staat en verpakking inclusief aangehechte kaartjes;
  • Hygiëne artikelen zoals ondergoed waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden;
  • Retourneren is gratis wanneer je ná aanmelding gebruik maakt van ons antwoordnummer. Mocht je de producten op eigen initiatief willen terugsturen is dit voor eigen rekening.
  • Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.

    Kan ik mijn retour nog wijzigen of annuleren?

    Retour aangemeld maar wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen! Als je retourzending niet door ons magazijn wordt ontvangen, dan wordt je retour vanzelf afgemeld.

    Wil je iets wijzigen aan je retourzending? Onze klantenservice helpt je graag verder.

    Kan ik de status van mijn retourzending volgen?

    Bij het inleveren van jouw retourzending ontvang je een Track & Trace van PostNL. Bewaar dit trackingnummer goed. Aan de hand van deze Track & Trace kunnen jij én onze klantenservice de status checken.

    Als jouw retourzending is ontvangen door ons magazijn, wordt jouw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug, op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

    Ik heb een bestelling geplaatst via Bol.com. Hoe kan ik deze retourneren?

    Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.

    Ruilen


    Kan ik mijn bestelling ruilen?

    Het ruilen van artikelen is op dit moment (nog) niet mogelijk. Wanneer je een vervangend product wil ontvangen doorloop je dezelfde retourstappen en maak je daarnaast een nieuwe bestelling aan via onze website!

    Kan ik mijn bestelling nog annuleren of wijzigen?

    Je kunt annuleren als je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Je kunt je bestelling zelf annuleren via Mijn Proforto.. Ga naar de bestelling die je wilt annuleren en selecteer de producten. Klik daarna op bevestigen. Je ontvangt per mail een bevestiging van de annulering.

    Staat de optie er niet bij om je bestelling te annuleren? Dan is je bestelling al in behandeling genomen en is dit niet meer mogelijk. Je kunt de bestelling dan retourneren.

    Het is helaas niet mogelijk een bestelling te wijzigen. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice..

    Terugbetalen


    Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn retour verwachten?

    Als jouw retourzending is ontvangen door ons magazijn, wordt jouw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug, op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

    Heb je voor achteraf betalen gekozen? Dan wordt de terugbetaling verrekend met de nog openstaande factuur. Hier ontvang je een aparte mail over.

    Het bedrag van mijn terugbetaling klopt niet. Wat nu?

    Bij bestellingen boven de €85,-€102,85 profiteer je van gratis verzending. Komt jouw bestelling door je retourzending onder de €85,-€102,85, dan verrekenen wij de verzendkosten met het terug te betalen bedrag.

    Is dit niet van toepassing op jouw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Heb je nog vragen?

    Antwoord op je vraag niet gevonden in onze FAQ? Onze specialisten helpen je graag verder! Wij zijn geopend van maandag t/m donderdag van 09:00 tot 22:00, vrijdag van 09:00 tot 17.30 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00. Op zondag zijn wij gesloten.


    Of bel ons op 03 303 78 28. Telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17.30.