•  (9,0/10)
  •  (9,0/10)

Klantenservice

Retourneren
Bestellen
Betalen
Bezorgen
Garantie
Maattabellen
Bedrukken / Borduren
Offerte aanvragen
AVG en Privacy

Contactinformatie

Bel 03 303 78 28
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Start de chatfunctie
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Stuur een e-mail
klantenservice@
proforto.be

Alle contactinformatie

Klantenservice

Op deze pagina vind je alle antwoorden op je vragen. De contactgegevens van Proforto vind je op de contactpagina.
✓ Proforto is volledig operationeel. Actuele statusinformatie tijdens de coronacrisis vind je op deze pagina.

Top 5 meest gestelde vragen

1: Hoe retourneer ik een product?
Retourneren bij Proforto is super makkelijk en altijd gratis.

Nederland
Ga naar de pagina retour.proforto.nl om je retour aan te melden en je gratis retourlabel uit te printen. Verpak de retourzending in een stevige doos, plak het retourlabel op de doos en lever het pakket kosteloos in bij een PostNL punt.

België
Ga naar de pagina retour.proforto.be om je retour aan te melden. Je ontvangt géén retourlabel. Lever je pakket in bij een UPS punt met de vermelding: retourzending voor Proforto.

Let op: verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht
2: Kan ik een product ruilen?
Op dit moment is het bij Proforto niet mogelijk om een product te ruilen. Natuurlijk kun je je product wel kosteloos retourneren en een vervangend product bestellen.
3: Wat is de status van mijn retourzending?
Je krijgt van ons een automatische update per mail over de status van je retourzending wanneer je zending door ons magazijn is ontvangen, als je retour is goedgekeurd en als de terugbetaling is gedaan. Onze klantenservice neemt contact met je op indien je retour wordt afgekeurd.
4: Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
  • Je hebt je bestelling op de Proforto website geplaatst. Heb je je bestelling bij Bol.com geplaatst? Doorloop dan het proces op Bol.com
  • De te retourneren producten zijn niet gepersonaliseerd d.m.v. bedrukken of borduren
  • Hygiene artikelen zoals ondergoed waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden
  • Producten zijn - indien redelijkerwijs mogelijk - voorzien van alle aangehechte kaartjes en verpakt in de originele verpakking en/of doos
  • Artikelen mogen niet gebruikt / gedragen zijn. Heb je wel meer gedaan met de artikelen dan nodig is voor de beoordeling of je ze wilt behouden dan mogen wij waardevermindering in rekening brengen.
  • Je retour aanmelden kan binnen 14 dagen na ontvangst van je product. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling binnen 14 dagen aan ons te retourneren. Voeg dan wel een schriftelijke mededeling toe waaruit je herroeping blijkt.
5: Achteraf betalen wordt geweigerd. Wat nu?
Achteraf betalen is alleen mogelijk tot een bedrag van:
  • Nederland: €800 (particulier) of €2500 (zakelijk).
  • België: €150 (particulier) of €2500 (zakelijk).
Is het bestelbedrag lager dan bovenstaand bedrag maar wordt je verzoek toch afgewezen? Kies dan een andere betaalmethode.

Voor achteraf betalen werken wij samen met onze betaalpartner Billink. Op basis van diverse gegevens en eerdere betaalervaringen doen zij een kredietcheck. Er zijn verschillende redenen waarom een achteraf betalen verzoek afgewezen kan worden. Indien je de exacte reden wilt weten van de afgekeurde kredietcheck dan kun je een verzoek indienen bij Billink voorzien van je persoonlijke gegevens en een kopie van je paspoort.


Alle vragen en antwoorden