•  (9,1/10)
  •  (9,1/10)
✓ Proforto is volledig operationeel. Door drukte kan het wel zo zijn dat de bezorging van je pakket of de reactie van onze klantenservice wat langer duurt dan je van ons gewend bent. Lees meer.

Klantenservice

Retourneren
Bestellen
Betalen
Bezorgen
Garantie
Maattabellen
Bedrukken / Borduren
Offerte aanvragen
AVG en Privacy

Contactinformatie

Bel 03 303 78 28
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Start de chatfunctie
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Stuur een e-mail
klantenservice@
proforto.be

Alle contactinformatie

Betalen

Betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen?
Bij Proforto kun je betalen met iDEAL, MisterCash, Paypal, VISA, Mastercard, Billink Achteraf Betalen, Bankoverschrijving en de Proforto waardebon. Voor Billink achteraf betalen rekenen we €0,49 betaalkosten. De overige betaalmethoden zijn gratis.
Kan ik ook achteraf betalen?
Je kan bij ons achteraf betalen! Bij Proforto is dit mogelijk bij bestellingen tot €800 (particulier) of €2500 (zakelijk). Selecteer de betaalmethode ‘Achteraf Betalen’ tijdens het afrekenen. Voor achteraf betalen werken wij samen met onze betalingspartner Billink. Voor achteraf betalen gelden aanvullende betaalkosten van €0,49.
Kan ik mijn bestelling betalen via een handmatige overboeking?
Ja, je kunt een bestelling betalen via een handmatige overboeking. Kies tijdens het afrekenen voor de betaalmethode handmatige overboeking. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je de betaalinstructies, waaronder het rekeningnummer en de betaalreferentie.

Let op: houd bij de betaalmethode handmatige overboeking rekening met een langere levertijd. Het verwerken van de overboeking neemt twee werkdagen in beslag.
Wat is het rekeningnummer van Proforto?
Als je hebt gekozen voor de betaalmethode handmatige overboeking dan ontvang je de betaalinstructies, waaronder het rekeningnummer, per mail.
Heeft Proforto een veilige betaalomgeving?
Proforto heeft uiteraard een veilige betaalomgeving. Voor het afhandelen van de betaling werken wij met de versleutelde SSL-omgeving van onze betaalpartners.

Betaling mislukt of geweigerd

Achteraf betalen wordt geweigerd. Wat nu?
Achteraf betalen is alleen mogelijk tot een bedrag van:
  • Nederland: €800 (particulier) of €2500 (zakelijk).
  • België: €150 (particulier) of €2500 (zakelijk).
Is het bestelbedrag lager dan bovenstaand bedrag maar wordt je verzoek toch afgewezen? Kies dan een andere betaalmethode.

Voor achteraf betalen werken wij samen met onze betaalpartner Billink. Op basis van diverse gegevens en eerdere betaalervaringen doen zij een kredietcheck. Er zijn verschillende redenen waarom een achteraf betalen verzoek afgewezen kan worden. Indien je de exacte reden wilt weten van de afgekeurde kredietcheck dan kun je een verzoek indienen bij Billink voorzien van je persoonlijke gegevens en een kopie van je paspoort.
Wat als ik betaald heb, maar nog geen bevestiging heb ontvangen?
Nadat je betaling is voltooid kan het tot 30 minuten duren voordat de bevestigingsmail met factuur wordt verstuurd. Bij de betaalmethodes achteraf betalen en handmatige overboeking kan dit nog langer duren. Controleer altijd je spambox. Geen mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je direct verder.

Kortingscodes en cadeaubonnen

Hoe kan ik betalen met de Proforto waardebon?
Tijdens het afrekenen kies je voor de betaalmethode ‘Proforto Waardebon’. Je wordt doorgestuurd naar de pagina van onze betaalprovider, waar je de code van de waardebon kunt invoeren. Als het orderbedrag hoger is dan het tegoed op de waardebon dan kun je kiezen voor een aanvullende betaalmethode - bijvoorbeeld iDEAL - om het restant te voldoen. Indien het bestelbedrag lager is dan blijft resterende tegoed op de waardebon staan.
Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken?
Je kunt de kortingscode invoeren op de winkelwagenpagina. De korting wordt dan direct verrekend. Het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren.
Hoe kom ik aan een kortingscode?
Proforto heeft regelmatig interessante aanbiedingen en kortingen voor klanten. Deze versturen we per e-mail aan onze nieuwsbriefabonnees. Abonneer je op de nieuwsbrief en mis niets!. Na het aanmelden op de nieuwsbrief krijg je direct een code met 5% korting voor je volgende bestelling.
Tot wanneer is mijn voucher/cadeaubon geldig?
De geldigheid van een cadeaubon of kortingscode varieert en staat bij de code vermeld.

Facturen

Waar kan ik mijn factuur vinden?
De factuur van je bestelling wordt aangemaakt nadat wij de betaling hebben ontvangen. Je ontvangt deze automatisch per mail. Je vindt de factuur tevens bij je bestelling binnen de ‘Mijn Proforto’ omgeving.
Wat als ik mijn factuur nog niet heb ontvangen?
Heb je je bestelling al wel betaald, maar nog geen factuur ontvangen? Controleer dan de spambox van je mail of download de factuur van je bestelling via de ‘Mijn Proforto’ omgeving. Niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice - zij helpen je direct verder.
Wat als mijn factuur niet klopt?
Klopt je factuur niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je direct verder.
Wat als ik mijn factuur ontvang, maar ik nog geen producten heb ontvangen?
Het kan zijn dat je al een factuur ontvangt van producten die je nog niet ontvangen hebt. Wij versturen de factuur namelijk direct nadat we de betaling van je bestelling hebben ontvangen. Het kan dus zijn dat jij al betaald hebt, en de producten nog onderweg zijn. In de orderbevestiging vind je verwachte leverdatum van de door jou bestelde artikelen.

Terugbetalingen

Hoe snel word ik terugbetaald na een retournering?
Nadat je retour is ontvangen en goedgekeurd ontvang je de terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na goedkeuring. Wij betalen je altijd terug via de betaalmethode waarmee je je bestelling geplaatst hebt.
Hoe snel word ik terugbetaald na een annulering?
Als je jouw bestelling hebt geannuleerd ontvang je het terug te betalen bedrag meestal binnen 5 dagen terug via de betaalmethode waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?
Wij betalen je altijd terug via de betaalmethode waarmee je je bestelling geplaatst hebt. Voorbeeld: betaalde je via iDEAL, dan ontvang je het bedrag ook weer terug op de rekening die bij iDEAL gebruikte.