•  (9,0/10)
  •  (9,0/10)

Retourinstructie

Wil je een product retour sturen? Dat doe je bij Proforto gemakkelijk in drie stappen.

Check of je aan de retourvoorwaarden voldoet:

  • je hebt het artikel - na ontvangst - niet langer dan 14 dagen in bezit;
  • kleding is voorzien van de origineel aangehechte kaartjes en verpakkingen;
  • schoenen zijn verpakt in de originele schoenendoos.

Alles gecheckt? Ga dan naar retour.proforto.be

1) Voer je bestelnummer en postcode in

Meld je retour bij Proforto aan door naar het webadres  retour.proforto.be te navigeren.

In de eerste stap wordt gevraagd je ordernummer en postcode in te voeren. Je ordernummer vind je op de bevestigingsmail die je bij het plaatsten van je bestelling hebt ontvangen.

Tip: zoek in je mailbox op ‘Bedankt voor je bestelling’ om de orderbevestigingsmail snel te vinden. Controleer ook altijd even je spambox.

 Verschijnt de melding ‘geen combinatie gevonden’? Controleer dan of je ordernummer en postcode kloppen én of je aan de retourvoorwaarden voldoet. Klopt alles? Neem dan contact op met de telefonische klantenservice via 03 303 78 28.

2) Selecteer het de retourneren product

In de tweede stap selecteer je de te retourneren producten. Zat er een niet besteld product in de doos? Vul deze dan in op de onderste regels.

3) Selecteer de retourreden

In de derde stap selecteer je de reden van het retour.

 

4) Geef de productcondities aan

In de vierde stap geef je per artikel aan wat de condities zijn:

  • is het product compleet?
  • zit het product in de originele verpakking?
  • is het product beschadigd?
  • is het product gebruikt (passen uitgezonderd)?

5) Controleer de retourgegevens

In de vijfde stap controleer je alle retourgegevens, accepteer je de voorwaarden en druk je op de knop ‘afronden’.

Verstuur

Nadat je het retour hebt aangemeld ga je naar het dichtstbijzijnde UPS punt. Onder de vermelding van 'Retour Naar Proforto' kun je het pakket kosteloos retour zenden.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

Je retour komt in de meeste gevallen de volgende werkdag al bij ons logistieke centrum binnen. Je ontvangt automatisch een statusupdate per e-mail als jouw pakketje is ontvangen en gecontroleerd.

Nadat je retour is verwerkt zal onze administratie het te retourneren bedrag binnen twee weken terugstorten op je rekening. Als de terugbetaling is uitgevoerd ontvang je automatisch een statusupdate per e-mail.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice: